دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 18969

مدیرکل دفتر شبه خانواده بهزیستی گفت: 28.5 درصد کودکان به دلیل عدم صلاحیت والدین و زندانی بودن آنها در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی نگهداری می شوند.

حمیدرضا الوند در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده در 6 ماهه اول سال جاری 21 هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که اکثر این افراد به علت عدم صلاحیت والدینشان و طلاق در مراکز نگهداری می شوند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: 15.5 درصد کودکان به دلیل فوت والدین، 6.3 درصد کودکان نیز به علت بیماری صعب العلاج و مفقودالاثر بودن والدینشان در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی نگهداری می شوند.

براساس آمارهای موجود در حال حاضر 21 هزار کودک و نوجوان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این میان 11 هزار و 500 کودک به خانواده های جایگزین سپرده شده اند.

الوند با اشاره به اینکه جدایی والدین دلیل 13.5 درصد نگهداری کودکان در بهزیستی است گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث حضور این کودکان درمراکز بهزیستی است رها شدگی آنها است.

مدیر کل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی اظهار داشت: تعداد کودکانی که هر سال از مراکز بهزیستی ترخیص و پذیرش می شوند تقریبا مساوی با یکدیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha